čtvrtek 28. února 2013

Hunger Games - Aréna Smrti - Suzanne Collins

Zdravím čtenáři,
další recenze. Dlouho jsem přemýšlela co mám o téhle knížce napsat. Nakonec jsem to zjistila. Myslím si, že to naprosto vystihuje moje pocity z knihy.

Originální název: The Hunger Games
Autor: Suzanne Collins
Přeložil: Zdík Dušek
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 384
Typ vazby: Paperback
Série: Hunger Games


Anotace:
Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hladové hry začínají… Dokázali byste přežít v divočině, když se všichni snaží o to, abyste nespatřili další úsvit? V troskách země, kdysi známé jako Severní Amerika, se rozkládá Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou a udržuje si jejich poslušnost tím, že je nutí, aby každý rok vysílaly jednoho chlapce a jednu dívku ve věku mezi dvanácti a osmnácti lety jako účastníky Hladových her – boje na život a na smrt živě přenášeného televizí. Šestnáctiletá Katniss Everdeenová, která bydlí sama se svou matkou a mladší sestrou, považuje účast ve hrách za rozsudek smrti, když se nabízí jako dobrovolnice, aby nahradila svou sestru, jejíž jméno bylo vylosováno pro letošní ročník. Katniss se ale už v minulosti ocitla na pokraji smrti – a je odbornicí na přežití. Aniž by chtěla, stává se soutěžící. Má-li však vyhrát, musí učinit řadu rozhodnutí, která staví přežití proti lidskosti a život proti lásce. 

***
Obálka se mi líbila, ale nejsem si jistá, že kdybych jí viděla v knihkupectví a nevěděla co je to za knížku jestli bych si jí koupila. No možná bych si jí ani nevšimla. 
***
Suzanne Collinsová se tvorbě pro děti věnuje už od roku 1991, kdy začala psát scénáře k televizním pořadům pro děti, například Clarissa Explains it All nebo Clifford´s Puppy Days. Několik pořadů, na nichž se autorsky podílela, bylo nominováno na prestižní televizní cenu Emmy. 
Při práci na dětském pořadu Generation O! se setkala se spisovatelem Jamesem Proimosem, který ji přemluvil, aby zkusila napsat také nějakou dětskou knihu. 
Když jednoho dne listovala Alenkou v Říši divů, napadlo ji, že venkovské prostředí příběhu se musí dětem, které podobně jako ona vyrostly ve velkoměstě, zdát neuvěřitelně vzdálené. Ve městě, jako je New York, se přece spíš než do králičí nory můžete propadnout do kanalizace. A když se vám to stane, jen těžko se ocitnete uprostřed čajového dýchánku. Co byste tam místo něj tak mohli najít? Právě o tom pojednává její prvotina, The Underland Chronicles (Podzemní kronika). 
Suzanne Collinsová žije v Connecticutu společně se svojí rodinou a dvěma divokými kočkami, které se usadily na jejich zahradě.
***
Katniss je řekla bych hodně komplikovaná osobnost. Ze začátku jsem moc nevěděla co si oni myslet. Působí chladně, ale v jádru je hodná. Snaží se jen ze všech sil chránit rodinu a nejbližší přátele.
V prvním dílu moc Hurikán nebyl, ale přesto ho mám raději než Peetu. Já nevím. Peeta je hodný a milý. Prostě ideální, ale ke Katniss mi více sedí Hurikán. Nemůžu si prostě pomoct. 


***
Jelikož jsem film viděla dřív než jsem četla knihu tak konec pro mě vůbec nebyl překvapivý. Knížka byla dobrá. Hrozně poutavá, ale já prostě nejsem si jistá proč, ale očekávala jsem trochu více. Všichni jí tak vychvalovali a já si myslela jo to bude bomba. Možná je to i tím, že jsem předem věděla jak první díl skončí. Ale i přesto knihu vůbec nepovažuji za ztracený čas nebo něco takového. Právě naopak. Vlastně mám teď rozečtený druhý díl. A vypadá to moc dobře. Snad se mi bude druhý díl líbit víc než ten první. 
Vaše *Nen* :)

Žádné komentáře:

Okomentovat