pátek 17. května 2013

Upíří deníky - Probuzení - L. J. Smith

Zdravím čtenáři,
recenze na první díl Upířích deníků.

Originální název: Vampire diaries - Awakening
Autor: L.J. Smith
Překlad: Lucie Sürerová
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 247
Typ vazby: Paperback
Série: Upíři deníky

Anotace:
Středoškolačka Elena je dívkou, po níž chlapci touží a které se dívky touží podobat. Jenže krásný a tajemný Stefan se zoufale snaží jejímu kouzlu odolat – stíhá ho temná minulost i vědomí, že jeho pomstychtivý bratr Damon je hrozbou pro každého, ke komu se Stefan přiblíží. Elena si brzy uvědomí, že se ocitla mezi dvěma bratry – a ve velkém nebezpečí.
***
Obálka prvního dílu je podle mě nejhezčí z celých upířích deníků. Ty další obálky už se mi skoro vůbec nelíbí. 
***

L. J. SMITH ( Lisa Jane Smithová nebo Ljane ) je americká autorka žijící v Bay Area v Kalifornii. LJ Smith je pseudonym. Říká, že nejšťastnější je ve svém srubu v blízkosti národního parku Point Reyes. Píše od roku 1987 do roku 1998, kdy s psaním přestala a znovu začala až v roce 2008. Tuto pauza si Ljane udělala z mnoha různých osobních důvodů ( rakovina v rodině a následná ztráta matky ) Její knihy jsou kombinací stylů pro mladé i dospělé čtenáře. Věnuje se velkému množství žánrů, které se nebojí kombinovat, včetně hororu, sci-fi/fantasy a romantiky. Jejím nejúspěšnějším dílem jsou série Night World a Vampire Diaries.

Napsala tři trilogie, dvě série a dva společenské romány. Dohromady více než dvě desítky knihy pro mladé a dospělé. Její knihy jsou charakteristicky plné krásných postav, lidí a nadpřirozených bytostí, většina z nich jsou mladí lidé, nebo se alespoň mladí v knize objeví. V jejích knihách můžeme obvykle najít boj temnoty a světla, zla a dobra, který se točí kolem hlavních postav, snaží se svést hrdinu na stranu temna, nakonec se hrdina znovu vzchopí a vrátí se na tu správnou stranu a stane se dobrým. Někdy je scénář knihy převrácen naruby, nebo jinak zamotaný různými variacemi s příběhem a tématem.

***
Postavy na ty jsem si chvilku musela zvykat, protože jsou opravdu odlišné od seriálu. Kdyby v knize nebyli zápisy z Elenina deníku asi bych jí neměla moc ráda, protože podle mě na okolí působila hodně povrchně. Knižního Stefana jsem měla o něco více raději než seriálového. A Damone je prostě Damone. 

***
Hodně lidem se knižní předloha nelíbí, protože sledují seriál a ten se liší a knihy jsou podle nich moc podle slov mé kamarádky "přeplácané". No každý máme nějaký názor.
 Mám strašně ráda seriál a tak jsem mamce řekla, že bych chtěla na Vánoce dostat prvních osm dílu, které zrovna byly myslím každý měsíc v Blesku za stovku a jsem ráda, že jsem jí o to řekla. Zatím teda mám rozečtený druhý díl, ale celkem se mi to líbí. Celý první díl jsem četla ve škole, takže mi to trvalo celkem dlouho než jsem ho přečetla. Byla to dobrá oddychová četba. 
Vaše *Nen :)

Žádné komentáře:

Okomentovat