další recenze je na druhý díl ze známe série Hunger games.

Překlad: Zdík Dušek
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 336
Typ vazby: Paperback
Série: Hunger Games

Anotace:
Jste hladoví po dalším strhujícím čtení? Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje! Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?
***
Obálka je hezká, ale o trochu méně než u prvního dílu.
***
Suzanne Collinsová se tvorbě pro děti věnuje už od roku 1991, kdy začala psát scénáře k televizním pořadům pro děti, například Clarissa Explains it All nebo Clifford´s Puppy Days. Několik pořadů, na nichž se autorsky podílela, bylo nominováno na prestižní televizní cenu Emmy.
Při práci na dětském pořadu Generation O! se setkala se spisovatelem Jamesem Proimosem, který ji přemluvil, aby zkusila napsat také nějakou dětskou knihu.
Když jednoho dne listovala Alenkou v Říši divů, napadlo ji, že venkovské prostředí příběhu se musí dětem, které podobně jako ona vyrostly ve velkoměstě, zdát neuvěřitelně vzdálené. Ve městě, jako je New York, se přece spíš než do králičí nory můžete propadnout do kanalizace. A když se vám to stane, jen těžko se ocitnete uprostřed čajového dýchánku. Co byste tam místo něj tak mohli najít? Právě o tom pojednává její prvotina, The Underland Chronicles (Podzemní kronika).
Suzanne Collinsová žije v Connecticutu společně se svojí rodinou a dvěma divokými kočkami, které se usadily na jejich zahradě.
***

O postavách si myslím to co u prvního dílu. Podle mě se v tomto ohledu moc nezměnilo.

***
Ten to díl se mi líbil o mnohem více než první díl. Měl napětí, akci a byla tam špetka romantiky. Jsem moc ráda, že jsem si tuto knihu přečetla. Strašně se těším na filmové zpracování. Podle ukázky to vypadá více než slibně. Uvidíme jestli třetí díl překoná druhý. Doufám, že ano.
Vaše *Nen* :)

pátek 5. července 2013

Zakletá - Orson Scott Card

Zdravím čtenáři,
recenze na knížku s božskou obálkou. Omlouvám se za to, že jsem nějakou chvíli se vůbec neozývala, ale byl konec školního roku a první týden prázdnin jsem si vážně chtěla užít.

Originální název: Enchntment
Autor: Orson Scott Card
Překlad: Pavel Medek
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 426
Typ vazby: Hardback

Anotace:
V okamžiku, kdy desetiletý Ivan narazí v hustém lese Karpat na tajemnou mýtinu, se jeho život navždy změní. Na vrcholu podstavce uprostřed mýtiny spatří ležet krásnou zakletou princeznu Katarinu, kterou hlídá tajemná nestvůra, jež ho zažene na útěk. Nyní je Ivan americký postgraduální student, který před sebou má slibnou budoucnost a je zasnoubený s ženou svých snů. Přesto stále nemůže zapomenout na ono setkání, i když se sám sebe snaží přesvědčit, že to byl pouze výplod dětské fantazie. Poté, co se vrací do rodné země, najde i tajemnou mýtinu. Tentokrát však neuteče. Tentokrát probudí krásnou princeznu polibkem… a vstoupí do světa, který zmizel před tisícem let. Napínavý a vtipný příběh o střetu různých světů i kultur. Zakletá je originální román o lásce a osudu, jež překonají staletí… a o temné síle, která je pronásleduje celé věky. Orson Scott Card, jeden z nejznámějších a nejuznávanějších spisovatelů současnosti, v Zakleté transformoval nadčasový příběh o Šípkové Růžence do originální fantasy překypující napětím a romantikou